RSS

Senarai: Spesis haiwan terancam yg tidak pernah direkodkan dalam buku teks skolah tadika

04 Feb

 

1. Kucing Laut Masin = warna pink tompok babyblue, tinggal 300 ekor per gram saja lagi kat dunia nie…timbul pada musim buah petai…

2. Kambing Ais Kering = mcm kambing biri2 tapi xda bulu, besar saiz chihuahua tue…10 ekor saja tinggal…leh tunggang rm10/jam…tapi xleh buat akiqah…

3. Tenuk Hutan Bakau = tenuk ni ada 3 kaki saje, diancam kepupusan sebab rabun+buta huruf, xreti lintas jalan..sering dilanggar oleh pejalan kaki berkelajuan 15km per jam…ada sekor jerk lg…tu pun dah gile cuz xda kwn lain nak buat borak2…cian die…

 

SAYANGILAH ALAM KITA !!!

© Fysal Mohamed, 2011 (Second Edition).

 
2 Comments

Posted by on February 4, 2012 in Lawak

 

Tags: , , , ,

2 responses to “Senarai: Spesis haiwan terancam yg tidak pernah direkodkan dalam buku teks skolah tadika

  1. saiful

    February 20, 2012 at 12:32 PM

    ohemji! tenuk hutan bakau! buta huruf plak tu…sian die..kat UTM xde ek???

     
  2. FysalMohamed

    February 20, 2012 at 4:07 PM

    hahaha, tak pasti lah dia kat ne…las nampak dia sedang nek teksi depan jusco taman u tu~

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: